[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: طراحی کوله -پروژه پل ::

  طراحی کوله

  

  بارم نمره طراحی کوله

  نمره

 

  10%

  بارگذاری(5×2)

  12%

  تحلیل پایداری(6×2)

  7%

  کنترل تنش خاک

  15%

  طراحی دیوارپیشانی و گوشواره(5×3)

  10%

  طراحی پاشنه و پنجه شالوده(5×2)

  3%

  جزئیات طراحی

  7%

  طراحی دیوارهای حائل

  -

  طراحی میل مهاری

  12%

  کنترل اندرکنش طولی پل و خط CWR

  16%

  نقشه و لیستوفر

  6%

  متره و برآورد

  2%

  مشخصات فنی خصوصی

 

  اطلاعات عمومی

  25

  مقاومت نمونه استوانه­ای بتن کوله (مگاپاسکال) fc

  400

  مقاومت فولاد (مگاپاسکال) fy

  200

  مدول ارتجاعی آرماتور (گیگاپاسکال) Es

  3/0

  مقاومت مجاز خاک(مگاپاسکال)

  30

  ضریب اصطکاک داخلی خاک(درجه)

  9/1

  وزن مخصوص خاک(تن بر مترمکعب)

  250

  مقاومت شمع به قطر یک متر برای طراحی پی عمیق(تن)

  1-بارگذاری

  • بارهای قائم (بار مرده و زنده)
  • بارهای افقی
  • فشار خاک (فشار فعال یا سکون یا مقاوم)
  • اضافه فشار سربار خاک
  • بار شتاب و ترمز
  • بارهای حرارتی، جمع­شدگی، خزش
  • بار باد (وارد بر عرشه و وسایل نقلیه)
  • بار زلزله طولی و جانبی(عرشه، خاک، کوله)
  • ترکیبات بارگذاری (پنجگانه برای پل راه و ششگانه برای پل راه­­آهن براساس نشریه139)

      2-تحلیل پایداری

  • کنترل لغزش در ترکیبات مختلف بارگذاری و درحالات مختلف (مثلا ترکیب زلزله طولی و جانبی)
  • کنترل واژگونی در ترکیبات مختلف بارگذاری و درحالات مختلف (مثلا ترکیب زلزله طولی و جانبی)

      3-کنترل تنش خاک زیر شالوده

      در ترکیبات مختلف بارگذاری و درحالات مختلف (مثلا ترکیب زلزله طولی و جانبی)

      4-طراحی سازه­ای دیوار پیشانی (حداقل درمقطع پای دیوار و وسط دیوار [1] و نشیمنگاه عرشه ) و گوشواره یا دیوار برگشتی

  • محاسبه لنگر و برش در ترکیبات مختلف بارگذاری
  • طراحی خمشی
  • کنترل برشی
  • کنترل عرض ترک
  • دوام

      5-طراحی سازه­ای شالوده [2]

      5-1-طراحی پاشنه (طراحی خمشی و کنترل برشی و عرض ترک و دوام در مقاطع بحرانی و مورد نیاز)

      5-2-طراحی پنجه (طراحی خمشی و کنترل برشی و عرض ترک و دوام در مقاطع بحرانی و مورد نیاز)

      6-جزئیات طراحی

  • جزئیات آرماتوربندی (مهار، قطع، وصله و فاصله آرماتور)
  • جزئیات آبشستگی شالوده
  • پیش­دال یا جزئیات زیرسازی
  • جزئیات زهکشی آب­های پشت کوله و دیوارهای حائل

      7- طراحی دیوارهای حائل پیرامونی

      8-طراحی میل مهار

      9-کنترل اندرکنش طولی پل با روسازی ریل پیوسته [3] ( با استفاده از یوروکد یا فیش UIC )

      10-نقشه

  • نقشه قالب­بندی
  • نقشه آرماتوربندی
  • لیستوفر

      11-متره و برآورد

      12-مشخصات فنی خصوصی

  • روش اجرا
  • مشخصات فنی مصالح و آزمایش­های مورد نیاز
  • نحوه تامین مصالح 


      [1] ترجیحا طراحی بفاصله 2 متر به دو متر انجام گردد.

      [2] درصورت نیاز، شالوده عمیق درنظر گرفته شود.

      [3] این بخش را می­توانید در بخش طراحی پایه انجام دهید.

     

  • دفعات مشاهده: 11204 بار   |   دفعات چاپ: 2982 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 126 بار   |   0 نظر
    سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    Persian site map - English site map - Created in 0.24 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665