طراحی پایه بارم نمره طراحی پایه نمره | | 10% | بارگذاری(5×2) | 12% | تحلیل پایداری(6×2) | 7% | کنترل تنش خاک | 15% | طراحی سرستون(5×3) | 20% | طراحی ستون(5×4) | 10% | طراحی شالوده(5×2) | 4% | جزئیات طراحی | - | کنترل اندرکنش طولی پل و خط CWR | 16% | نقشه و لیستوفر | 6% | متره و برآورد | 2% | مشخصات فنی خصوصی |
اطلاعات عمومی 25 | مقاومت نمونه استوانهای بتن کوله (مگاپاسکال) fc | 400 | مقاومت فولاد (مگاپاسکال) fy | 200 | مدول ارتجاعی آرماتور (گیگاپاسکال) Es | 3/0 | مقاومت مجاز خاک(مگاپاسکال) | 30 | ضریب اصطکاک داخلی خاک(درجه) | 9/1 | وزن مخصوص خاک(تن بر مترمکعب) | 250 | مقاومت شمع به قطر یک متر برای طراحی پی عمیق(تن) |
1-بارگذاری بارهای قائم (بار مرده و زنده) بارهای افقی فشار خاک (فشار فعال یا سکون یا مقاوم) اضافه فشار سربار خاک بار شتاب و ترمز بارهای حرارتی، جمعشدگی، خزش بار باد (وارد بر عرشه و وسایل نقلیه) بار زلزله طولی و جانبی(عرشه، خاک، کوله) ترکیبات بارگذاری (پنجگانه برای پل راه و ششگانه برای پل راهآهن براساس نشریه139) 2-تحلیل پایداری کنترل لغزش در ترکیبات مختلف بارگذاری و درحالات مختلف (مثلا ترکیب زلزله طولی و جانبی) کنترل واژگونی در ترکیبات مختلف بارگذاری و درحالات مختلف (مثلا ترکیب زلزله طولی و جانبی) 3-کنترل تنش خاک زیر شالوده در ترکیبات مختلف بارگذاری و درحالات مختلف (مثلا ترکیب زلزله طولی و جانبی) 4-طراحی سرستون [1] محاسبه لنگر، برش و پیچش در ترکیبات مختلف بارگذاری طراحی خمشی کنترل برشی-پیچشی کنترل عرض ترک و دوام 5-طراحی ستون محاسبه لنگر و برش در ترکیبات مختلف بارگذاری بررسی اثر لاغری · طراحی خمشی-محوری (رسم نمودار اندرکنش خمش-نیروی محوری) · طراحی برای برش (با R نصف و با درنظر مفصل پلاستیک) 6-طراحی سازهای شالوده [2] طراحی خمشی و کنترل عرض ترک و دوام در مقاطع بحرانی و مورد نیاز کنترل برشی ناشی از خمش [3] و برش سوراخ کننده در مقاطع بحرانی و مورد نیاز 7-جزئیات طراحی جزئیات آرماتوربندی (مهار، قطع، وصله و فاصله آرماتور) جزئیات آبشستگی پایه 8-کنترل اندرکنش طولی پل با روسازی ریل پیوسته [4] ( با استفاده از یوروکد یا فیش UIC ) 9-نقشه نقشه قالببندی نقشه آرماتوربندی لیستوفر 10-متره و برآورد 11-مشخصات فنی خصوصی روش اجرا مشخصات فنی مصالح و آزمایشهای مورد نیاز نحوه تامین مصالح
[1] ترجیحا از روش طراحی نواحی ناپیوسته (مدل خرپایی دستک فشاری و کش) استفاده شود. در صورت استفاده از روش طراحی تیر، احراز شرایط تیر عمیق کنترل گردد. [2] درصورت نیاز، شالوده عمیق درنظر گرفته شود. [3] با R نصف [4] این بخش را میتوانید در بخش طراحی کوله انجام دهید. |